sobota, 2 sierpnia 2014

Babeczki bez cukru, z daktylami

Przepis jest z książeczki na zdjęciach, którą dostałam od siostry. Ale jak to ja, zmodyfikowałam go pod swoje potrzeby 

100 g płatków owsianych (ja dodałam górskie)
70 g daktyli, pokrojonych w kostkę
1 łyżeczka cynamonu
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
180 g mąki
120 g miodu
80 ml oleju
200 ml maślanki
1 jajko
papilotki do pieczenia, w społem są po 2,49 zł za 30 szt.

suche składniki i daktyle mieszamy razem, mokre składniki łączymy ze sobą (w kolejności: płatki wymieszaj z maślanką, potem dodaj rozbełtane jajko, olej i miód), następnie łączymy składniki suche i mokre i mieszamy do ujednolicenia. Ciasto będzie lekko chropowate z powodu płatków owsianych.

Pieczemy na około 170-180 stopni przez około 15 min. Jeśli wykałaczka nie jest czysta to dłużej.

Chcę zrobić taką wersję, gdzie w ogóle nie będzie mąki pszennej. Zamiast niej zmielić w młynku płatki owsiane na "mąkę" i spróbować upiec. Już kiedyś z takiej "mąki" robiłam omlet 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz